ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل

ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل (2022)

تقریبا هدف مشترک همه مدیران وب سایتها و سئوکاران گرفتن رتبه از گوگل و حضور در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل میباشد. در پاسخ به این که چگونه و چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم را با یادگیری ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل با آموزش دیدن تکنیک‌های درست و استفاده از تجربیات متخصصین امکان پذیر کرده ایم. البته بازار رقابت داغ است و چالش سئوکاران در این بازار بسیار. البته شما هم که سئو کار نیستید، با یادگیری و رعایت تعدادی از این فنون میتوانید کمک بسیاری به رتبه‌گیری سایت‌تان انجام دهید.

بسیاری از کاربران با نمایش نتایج صفحه اول تصمیم خود را می‌گیرند و اکثرا به صفحات بعدی سر نمی‌زنند. پس می‌بینیم که یادگیری ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل بسیار بسیار مهم است و انجام آن برای بقا و پیشرفت هر سایتی واجب است. شما باید بتوانید تعداد قابل توجهی از میلیونها میلیون جستجویی که ماهیانه در موتورهای جستجو انجام میشود را بسوی سایت خود جلب کنید تا در این بازار رقابت، دیده شوید. قبل از همه باید دلایل و موانع رتبه نگرفتن سایت خود را پیدا کنید و بعد مناسب‌ترین ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را آموزش ببینید.

مطالب ارائه شده در مقاله چک لیست سئو تکنیکال به شما کمک می‌کند تمام مواردی که در مورد سئوی فنی سایت باید بدانید و بکار بندید را بصورت یکجا ببینید سپس به سراغ سایر ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل بروید.

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم

ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل

اکثرا مطالبی که درباره سئو مطالعه می‌کنیم، هدف اصلی شرکت های طراحی سایت و سئوکاران، رساندن سایت به صفحه اول گوگل می‌باشد. روزانه میلیون ها جستجو مختلف از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد و 80% این جستجوها توسط انجام می‌شود و 99% هم فقط به صفحه اول یا دست کم به 10 سایت ابتدایی نگاه می‌کنند. در نتیجه افزایش حجم ترافیک وبسایت و افزایشد رونق کسب، با رسیدن به صفحه اول گوگل امکان پذیر می‌باشد ولی اینکه چگونه در سرچ گوگل باشیم کار ساده‌ای نیست و باید ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را بدانید.

یکی از دلایلی که چرا باید ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را بکار بندیم همین بحث رقابت می‌باشد. با افزایش رتبه شما در نتایج گوگل، بی شک ترافیک وب سایت شما بالاتر خواهد رفت و کاربران وفادار بیشتری پیدا می‌کنید.
البته داشتن مطالب و محصولات مفید و با کیفیت نیز از شرایط اساسی برای داشتن ترافیک و رتبه بالا است. برای بکار گیری ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل، تبلیغ معمولاً بهترین گزینه نیست و حضور در صفحه اول فرمول قطعی ندارد. دلایلی که برای بودن در صفحه اول می‌توانیم ذکر کنیم عبارتند از :

  • داشتن هدف برای ترافیک بالا
  • رویت بیشتر توسط مخاطبان و افزایش کلیک
  • اعتبار بیشتر نسبت به سایت های رقیب
  • دریافت انگیزه بیشتر برای انجام کارهای بیشتر روی سایت

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

شاید کلمه SERP را قبلا شنیده باشید هر نتیجه‌ای که در صفحه نتایج موتور جستجو (Search Engine Results Page) از جمله گوگل نمایش داده می‌شود، SERP می‌گویند. در یک جمله بگوییم: به صفحه ای که نتایج گوگل نمایش داده میشود سرپ میگویند. قرار گرفتن سایت شما در نتیجه سرپ، یعنی اینکه شما جزو اولین ده نتیجه گوگل قرار گرفته‌اید. انواع نتایجی که در سرپ گوگل مشاهده می‌کنید، عبارتند از:

  1. در گوگل مپ، لوکیشن های مربوط به سرچ شما نمایش داده میشود.
  2. نتایج اورگانیک، یعنی سایت هایی که سئو شده اند. گوگل معمولا 10 سایت را در نتایج ارگانیک نمایش میدهد.
  3. نتایج ادورز یا تبلیغات کلیکی گوگل. البته ممکن است این نتایج در کلمه مورد نظر شما در سرپ وجود نداشته باشد.
  4. نتایج ویدئویی. اگر ویدئویی مرتبط با سرچ شما در سایت‌هایی که ویدئو به اشتراک می‌گذارند باشد، در سرپ نمایش داده میشود که باز هم ممکن است ویدیویی وجود نداشته باشد.

اما در هر صفحه نتایج گوگل فقط ده لینک نمایش داده می‌شوند و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید کاملا اصولی مراحل سئو را بپیمایید، مخصوصا اینکه اگر کلمه کلیدی انتخاب شده، جزو کلمات پربازدید و تک کلمه ای باشد. قرار گرفتن لینک شما در صفحه اول گوگل، مستلزم اینست که سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهینه گردد. و کاملا اصولی مراحل سئو را پیموده و ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را بکار بسته شود.

گوگل در طی این چند سال، الگوریتم‌های متعددی را معرفی کرده است که مطابقت با هر کدام از این الگوریتم‌ها به سایت شما کمک می کند در سریع ترین زمان رتبه بگیرد و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل دیده شود. برای شروع بکارگیری ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل، مطالعه مقاله کاملترین لیست الگوریتم های گوگل برای سئو برایتان مفید خواهد بود.

انتخاب جملات کلیدی مناسب برای رسیدن به رتبه اول گوگل

انتخاب جملات کلیدی مناسب برای رسیدن به رتبه اول گوگل یکی از مهمترین ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل است. اولین کاری که می‌کنید اینست که برای عبارت کلیدی که معمولا شامل 3 تا 5 کلمه هست و قصد دارید توسط آن در صفحه اول گوگل قرار بگیرید را تحقیق کنید. هرچقدر که کلمه کلیدی انتخاب شده شما با عبارت مورد جستجوی کاربران شبیه تر باشد و مطابقت بیشتری داشته باشد، صفحه شما در نتایج جستجو زودتر نشان داده می‌شود.

گفتیم که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را پیش از نوشتن متن مشخص کنید و زمانی که در انتخاب عبارت کلیدی تردید دارید، می‌توانید از LSI ها استفاده نمایید. در مقاله مجرا توضیحات کاملی در مورد اینکه کلمات کلیدی LSI چیست و چه تاثیری در سئو دارد ، ارائه شده است. قدم بعدی اینست که محتوایی بهینه حول آن کلمات کلیدی تولید کنید که هم پاسخ نیاز کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. بدین ترتیب با بکارگیری یکی از مهمترین ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل، وب سایت شما از رقبای خود به عنوان یک مرجع اطلاعاتی متمایز می شود.

راه‌های بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل

ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل

در اینجا بطور بسیار خلاصه و موردی راه‌های بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل را متذکر می‌شویم. بکارگیر ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل می‌تواند برای سئوی هر وب سایتی مفید باشد. بسیاری از این ترفند ها را در قالب مقاله های جداگانه قبلا بارگذاری نموده ایم که میتوانید در فرصتی مناسب آنها را مطالعه بفرمایید .

1- راه اندازی یک سایت خوب و آنالیز و بهینه سازی آن از نظر مسائل فنی و سئو

2- دقت در انتخاب ارائه دهنده خدمات میزبانی هاست و دامین، نام دامنه کوتاه و تطابق مفهومی آن با محتوای سایت

3- تولید محتوای هدفمند، با کیفیت و منحصر به فرد متناسب با نیازهای کاربران

4- محتوا را باید به خوبی فرمت بندی کنید تا در یک نگاه برای کاربران قابل اسکن کردن باشد

5- تگ عنوان یا H1، در واقع عنوان مقاله شماست که در هر صفحه باید فقط یکبار از این تگ استفاده شود .

6- استفاده از زیرتیترها یا هدینگ ها (Headings) با h2 و h3 و …

7- لینک دهی داخلی و خارجی و استفاده از بک لینک‌های مناسب جهت افزایش اعتبار سایت

8- بهینه سازی متن لینک ها یا انکرتکست (Anchor Text)

9- متا تگ عنوان یعنی توضیحاتی که باید بین 30 تا 60 کاراکتر و شامل کلمات کلیدی اصلی باشد

10- استفاده از تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت و اختصاصی در محتوا و تگ ALT برای عکس ها

11- تجزیه وتحلیل دقیق سایت‌های رقیب و سبقت گرفتن از آنها در صحنه رقابت

12- انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای رقابت در گوگل حتی الامکان استفاده از کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی LSI

13- پرهیز از کیورد استافینگ نکته مهمی است که منجر جریمه گوگل می‌شود

14- بهینه سازی تجربه کاربری (User Experience) و نرخ تعامل سایت و افزایش رضایت کاربران

15- استفاده از نشانه گذاری Schema برای ساختاردهی داده ها

16- بهینه سازی سایت برای موبایل با رویکرد طراحی اولیه بر اساس موبایل (Mobile-First Design) و استفاده از تکنیک‌های استایل دهی (CSS) واکنش گرا

17- افزایش سرعت لود سایت تا حد ممکن

18- تامین امنیت سایت با https و دریافت گواهینامه SSL

19- افزایش جذب کاربران از طریق ایمیل مارکتینگ و تبلیغات کلیکی

20- احتمال بهبود رتبه با ثبت سایت در گوگل مپ

21- مطالعه و یادگیری و بهینه سازی دائمی سایت

22- صبور بودن و امیدواری

باقی ماندن در صفحه اول گوگل

رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل پایان کار نیست و رقابت همچنان ادامه دارد. رتبه گوگل به هیچ سایتی برای همیشه نیست و تلاش رقبای شما برای در اختیار گرفتن جایگاه شما ادامه دارد. پس باید برای باقی ماندن، تلاش دائمی لازم است. گوگل همواره در حال بهینه سازی الگوریتم‌های رتبه بندی خود است و با هر تغییر، رتبه بندی نتایج تغییر می‌کند. پس باید این تغییرات را رصد کنید و روش بهینه سازی برای هر کدام از این تغییرات را یاد بگیرید.

همانطور که شما ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را بکار می‌بندید، رقبا نیز در حال تولید محتوا و لینک سازی و بهینه سازی فنی سایت خود هستند. اگر آنها بتوانند تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان فراهم کنند، جایگزین شما در نتایج گوگل خواهند شد. پس رصد کردن رقبا نیز برای حفظ و بالا بردن رتبه ای که دارید لازم است.

به دلایل مختلفی امکان کاهش سرعت سایت، یا از دسترس خارج شدن بعضی از صفحات سایت، یا مورد حمله قرار گرفتن یا حک شدن سایت، یا اتمام اعتبار پروتکل https ، ممکن است مشکلات فنی متعددی باری سایت بوجود آید. همیشه مسائل فنی را رصد کنید. به روز رسانی فنی سایت لازم است و غافل شدن از آن ممکن است رتبه سایت را دچار مشکل کند.

محتوای سایت را از دو جهت بروز رسانی کنید. از یک سو باید لازم است نیازهای جدید کاربران خود را بسنجید و محتوای جدید تولید کنید و از سوی دیگر با بررسی دقیق و عملکرد محتواهای موجود، آنها را برای کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو بهینه‌سازی کنید. تکمیل محتواهای موجود و پاسخ بهتر به هدف جستجوی کاربران، ایده پردازی برای تولید محتواهای جدید و تحقیق کلمات کلیدی را دائما انجام دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم بصورت جمع بندی شده تکنیک‌هایی را برای گرفتن رتبه از گوگل و قرارگیری در صفحه اول جستجو ارائه دهیم. قبل از همه باید دلایل قرار نگرفتن سایت در صفحه اول گوگل را پیدا کنید و بعد مناسب‌ترین ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را آموزش ببینید. پس باید بیابید که چه چیزهایی ممکن است سد راه، شده باشند.اگر سایت‌تان را تازه راه‌اندازی کرده‌اید و در انتظار گرفتن رتبه از گوگل هستید، باید یکسری ترفندهای کاربردی برای رفتن به صفحه اول گوگل را برای سایت‌تان انجام دهید از قبیل:

تکنیک‌های افزایش سرعت برای سایت، اعتمادسازی برای کاربران، هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی مناسب، تداوم در انتشار مطالب، پیاده سازی بهترین تکنیک‌های سئو، شلوغ نبودن سایت و آسان در دسترس بودن مطالب برای کاربر با ظاهری جذاب، رصد کردن رقبا در بازار رقابتی سازنده، لینک سازی داخلی و خارجی با سایتها و منابع قابل استناد و خوشنام و اعتبارگیری از آنان، نداشتن تگ نوایندکس جهت در دسترس بودن توسط خزنده های گوگل و عجله نداشتن و صبور بودن.

اشتراک گذاری

تقریبا 12 ساله که تو زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت فعالیت میکنم. 2.3 سالی هم هست که به مبحث دیجیتال مارکتینگ (SEO) علاقه‌مند شدم و دارم دنبالش میکنم. یک روز تصمیم گرفتم توی این سایت هرچی تا الان یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بزارم. امید وارم مطالب این سایت براتون مفید باشه و بتونید ازش تو پروژه های واقعیتون استفاده کنید :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =