سئو خارجی

سئو خارجی چیست | Off-Page SEO [تکنیک های سئو خارجی در 2022]

سئو خارجی یکی دیگر از قوانین گوگل بعد از سئو داخلی و چک لیست سئو تکنیکال است که با رعایت کردن آن میتوانید رتبه سایت خود را تغییر دهید و به رنک اول گوگل برسانید. توجه داشته باشید با انجام تمام عملیات سئو میتوانید به این رتبه برسید. در مقاله سئو خارجی چیست به شما میگوییم که ماهیت سئو خارجی چیست و چه کاری انجام میدهد و چه تکنیک هایی برای انجام سئو خارجی سایت وجود دارد. تا انتهای مقاله سئو خارجی چیست با سئو بلاگر همراه باشید.

سئو خارجی چیست به زبان ساده

قبل از آنکه بگویم سئو خارجی چیست باید درمورد سئو بدانید که چیست. با یک مثال سئو چیست را توضیح میدهم. فرض کنید سایتی مربوط به حوزه کاری کسب و کار خود طراحی کرده اید و دارید. مخاطب کسب و کار اینترنتی شما قرار است چه کسانی باشند؟ قطعا افرادی که در گوگل به دنبال رفع نیاز با حوزه های مربوط به کسب و کار شما هستند.

تا زمانی که نتوانید وبسایت و حوزه کاری خود را به گوگل یا موتورهای جستجو گوگل بشناسانید قطعا مخاطبی هم نخواهید داشت. تنها کاری که میشود شما هم در نتایج گوگل حضور داشته باشید سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که شامل یکسری فعالیت ها و تکنیک هایی میشود که باید بر روی سایت انجام داد.

سئو هم انواعی دارد که از نظر عملیاتی به سه دسته سئو آن پیج یا سئو داخلی، سئو آف پیج یا سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم میشود اکنون به سراغ جواب سئو خارجی چیست میرویم.

سئو خارجی یا OffPage SEO به مجموعه اقدامات خارج از سایت گفته میشود که باعث میشود اعتبار و ارزش محتوای سایت برای گوگل افزایش پیدا کند. بنابراین باید یکسری فاکتور های مربوط به سئو خارجی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین رتبه در نتایج گوگل داشته باشید.

تکنیک های سئو خارجی چیست؟ | چک لیست سئو خارجی چیست؟

تکنیک های سئو خارجی چیست؟
تکنیک های سئو خارجی چیست؟ | چک لیست سئو خارجی چیست؟

در این بخش قصد دارم تکنیک هایی که برای سئو خارجی سایت انجام میشود را توضیح دهم. انجام این تکنیک ها خراج است فضای وب سایت است و ربطی به داخل سایت ندارد. در واقع از طریق لینک های درست و حسابی که از سایت های معتبر دریافت میکنید و به آن لینک سازی خارجی نیز میگویند میتوانید سایت خود را بهتر و بیشتر و زودتر به خزندگان گوگل بشناسانید و اعتبار بیشتری بگیرید. همچنین برای رقابت با سایت های مشابه حوزه کاری در کلمه های کلیدی رقابتی باید سئو خارجی را انجام داد تا از رقبای دیگر پیشی بگیرید. اکنون به سراغ تکنیک های سئو خارجی میرویم.

لینک سازی خارجی یا بک لینک

مهم ترین تکنیکی که سئو خارجی سایت را با آن میشناسند لینک سازی خارجی میباشد. به زبان ساده تر با لینک سازی خارجی قرار است بازدید کننده های زیادی از سایت های معتبر به سایت خود هدایت کنید تا موتورهای جستجو گوگل متوجه شود سایت شما سایت خوبی است که لینک سایت شما در سایت های معتبری قرار گرفته است و بداند که باید به سایت شما هم رتبه بدهد. از راه های زیادی میشود لینک سازی خارجی را انجام داد که به صورت عنوان به توضیح هر کدام از آن ها میپردازم. البته در نظر داشته باشید از بک لینک ها به اندازه مناسب استفاده کنید تا نتیجه عکس نگیرید.

از شبکه های اجتماعی خود برای گرفتن بک لینک استفاده کنید

اگر قصد سئو خارجی بر روی وب سایت خود دارید حتما در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب، گوگل پلاس، اینستاگرام و فیس بوک فعالیت کنید تا بتوانید با دادن لینک وبسایت خود به مخاطب های شبکه های اجتماعی خود، بازدید کننده و ورودی بگیرید که گوگل به این کار امتیاز میدهد و اعتبار سایت شما را بالا میبرد. به یاد داشته باشید شبکه های اجتماعی میتوانند بهترین مکان برای تبلیغات رایگان شما باشند. پس حتما در آن ها فعالیت داشته باشید و خود را به گوگل اثبات کنید.

محتوای غنی شما = گرفتن بک لینک

همانطور که در مقاله سئو خارجی چیست گفتم یکی از روش های سئو خارجی، گرفتن بک لینک است. اما این بار بدون آنکه شما به دنبال سایت های برای ارائه بک لینک باشید طوری محتوای غنی و پر باری بنویسید که از سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند و شما را به عنوان منبع ارجاع دهند. در نهایت اگر بتوانید محتوای اصولی و سئو شده و غنی در سایت خود داشته باشید میتوانید به دردسر از سایت های دیگر بک لینک بگیرید.

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید

برای لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک حتما سعی کنید از تکنیک رپوتاژ آگهی استفاده کنید. شما میتوانید با نوشتن محتوای خوب با لینک سازی درستی که خودتان انتخاب کرده اید و انتشار آن در مجلات و سایت های خبری و پر بازدید ورودی های قابل توجهی دریافت کنید و به اعتبار وبسایت خود بیافزایید. برای اینکار به دنبال صفحات و سایت هایی باشید که از پیج آتوریتی بالایی برخوردارند.

به سایت های مرجع لینک دهید

برای افزایش اعتبار و محبوبیت سایت خود اینبار میتوانید محتوای کپی شده از سایت های معتبر را در وبسایت خود قرار دهید و منبع را به همان سایتی که مطلب آن را کپی کردید لینک دهید. گوگل به این کار علاقه نشان میدهد و تشخیص میدهد شما مطلبی را در سایت خود کپی کرده اید و منبع را هم گذاشته اید. بنابراین به دلیل محتوای کپی شده با این شرایط به وبسایت شما نه تنها امتیاز منفی نمیدهد بلکه علاقه مند هم میشود. بنابراین یکی از تکنیک های سئو خارجی میتواند این مورد باشد.

عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید

شاید تصور کنید که عکس گرفتن و اشتراک گذاری آن چه ربطی به مقاله سئو خارجی چیست دارد اما باید بگویم شما میتوانید برای هر قسمت از سایت خود که از عکس و تصاویر استفاده میکنید را در سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند پینترست، پیکاسا، فلیکر و … به اشتراک بگذارید. افرادی که در این سایت ها عضو هستند میتوانند عکس های به اشتراک گذاشته شده شما را ببینند و در صورت تمایل هم میتوانند بر روی تصاویر شما بزنند تا وارد سایت شما شوند و بتوانند اطلاعات بیشتری نسبت به آن تصاویر بدست آورند. با این کار شما توانسته اید اعتبار خود را در سایت های معتبر افزایش دهید.

فیلم بگیرید و به اشتراک بگذارید

این مورد هم مانند گذاشتن عکس و لینک سایت در سایت های به اشتراک گذاری عکس است با این تفاوت که باید فیلم بگیرید و به اشتراک بگذارید. کانال هایی مانند یوتیوب و آپارات که مختص فیلم گذاری هستند میتوانند بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری فیلم و لینک سایت شما باشد تا با ورودی گرفتن از آن لینک ها به گوگل ارزش سایت خود را بفهمانید.

ثبت کسب و کار محلی در نقشه گوگل

یکی دیگر از موارد چک لیست سئو خارجی سایت میتواند ثبت کسب و کار محلی در نقشه گوگل باشد. پیشرفت گوگل به قدری زیاد است که توانسته امکاناتی را در نقشه گوگل تعبیه کند تا بر اساس موقعیت جستجو کننده نزدیک ترین کسب و کارها را نشان دهد و باعث شود جستجو کننده ترغیب به کلیک کردن لینک سایت مورد نظر شود. بنابراین یکی دیگر از راه های گرفتن بک لینک طبیعی و سالم و افزایش ترافیک سایت میتواند همین کار باشد.

لینک سازی خارجی در سایت دیجی کالا

اگر سایت فروشگاهی دارید و قصد دارید محصولات سایت خود را در سایت هایی مثل دیجیکالا، ایمالز و ترب قرار دهید تا هم محصولات خود را به فروش برسانید و هم باعث بهبود سئو سایت خود شوید حتما این کار را انجام دهید. چون شما میتوانید لینک سایت خود را نیز در این وبسایت های پر بازدید قرار دهید و ترافیک و ورودی بگیرید.

معرفی 2 ابزار برای تحلیل سئو خارجی سایت

معرفی 2 ابزار برای تحلیل سئو خارجی سایت

تا اینجا در مقاله سئو خارجی چیست اهمیت سئو خارجی را دریافتید که چقدر میتواند در گرفتن اعتبار و ترافیک موثر باشد. اما از کجا بدانید لینک سازی خارجی که هم خودتان انجام داده اید و هم دیگران برای سایت شما انجام داده اند معتبر هستند و ورودی گرفته اند؟ برای آنالیز سئو خارجی سایت باید از ابزار های معتبری استفاده کنید که در این قسمت به معرفی 6 ابزار برای تحلیل سئو خارجی سایت پرداخته ام.

گوگل سرچ کنسول یا google search cnsole:

ابزار قدرتمند گوگل سرچ کنسول یا وبمستر تولز به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تمام سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را ببینید. همچنین میتوانید میزان بازخورد لینک سازی هایی که به عنوان رپورتاژ و … در سایت های دیگری رفته اید را ببینید. با این تحلیل میتوانید جلوی اشتباهات را بگیرید و بهتر بتوانید استراتژی لینک سازی برای سایت خود را بچینید.

سایت ماز یا MOZ:

یکی دیگر از سایت هایی که به شدت برای تحلیل سئوی سایت ها توصیه میشود سایت ماز است. با استفاده از ابزار ماز که میتوانید به عنوان یک اکستنشن در گوگل کروم خود اضافه کنید میشود به تحلیل سایت های رقبا نیز پرداخت. همچنین میتوانید لینک های شسته و خراب و لینک سازی های خارجی که برای سایت شما انجام شده است را هم ببینید و به تحلیل لینک سازی خارجی سایت خود بپردازید.

جمع بندی:

در مقاله سئو خارجی چیست به تعریف سئو خارجی و مجموعه تکنیک هایی که در سئو خارجی باید انجام شود را گفتیم تا بتوانید با افزایش ترافیک و ورودی سایت نتایج بهترین در گوگل کسب کنید. در این مقاله سئو خارجی چیست به 9 تکنیک مهم در سئو خارجی اشاره شده است.

(3 امتیاز) تاالان ثبت شد

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =

دکمه بازگشت به بالا