سئو تکنیکال

سئو چیست و چه کاربردی دارد [ اهمیت سئو + تاثیر در فروش ]

اگر نمیدانید سئو چیست و چه کاربردی دارد باید به شما بگویم یکی از مهم ترین عاملی که باعث میشود سایت شما در نتایج گوگل باشد و کاربر بر روی سایت شما کلیک کند میتواند اهمیت سئو را نشان دهد. سئو مجموعه ای از تکنیک ها و انجام کارهایی است که باعث جلب رضایت موتورهای جستجو گوگل میشود؛ در این صورت موتورهای جستجو گوگل سایت شما را سایت خوبی به کاربران معرفی میکند که در ازای این معروفیت و محبوبیت میتواند برای شما درآمد خوبی را رقم بزند. در این مقاله به شما میگویم سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست و چگونه کار میکند و چه تاثیری در فروش دارد.

تعریف سئو چیست و چه کاربردی دارد به زبان ساده

برای تعریف سئو چیست و چه کاربردی دارد به زبان ساده باید بگویم سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل است که برای رشد و درآمد هر کسب و کار اینترنتی لازم است. به عنوان مثال شما به دنبال آموزش رایگان سئو هستید و در مرورگر خود مینویسید دوره کامل آموزش سئو رایگان، زمانی که گزینه جستجو را میزنید به شما یک صفحه با 10 نتیجه نشان داده میشود. این 10 نتیجه یا 10 سایت که در صفحه اول گوگل قرار دارند شانس بالاتری نسبت به صفحات بعدی برای دیده شدن و جذب ترافیک و مشتری دارند.

شما که عبارت بالا را سرچ کرده اید 100 درصد بر روی یکی از لینک های سایت ها و علی الخصوص لینک اول تا سوم گوگل کلیک میکنید و سایت ها را باز میکنید و به دنبال رفع نیاز خود در این سایت ها میگردید. میخواهم به شما بگویم سایت هایی که توانسته اند جزو نتایج گوگل باشند از روش ها و اصول سئو در سایت خود پیروی کرده اند. تصاویر بهینه، محتوای جذاب، عنوان جذاب، سرعت سایت، امنیت سایت،بک لینک ها و خیلی از موارد دیگر هم وجود دارند که جزو فاکتورهای خوب یک سئو حرفه ای به حساب میآیند.

تاثیر سئو در فروش | اهمیت سئو برای کسب و کارهای اینترنتی

تاثیر سئو در فروش | اهمیت سئو برای کسب و کارهای اینترنتی
سئو چیست و چه کاربردی دارد | تاثیر سئو در فروش

امروزه رقابت بر سر فروش کالا و ارائه خدمات بین کسب و کارهای اینترنتی سر و صدا کرده است و هر کسب و کاری مایل است برند خود را به مشتری معرفی کند و به کسب درآمد برسد. در جواب اهمیت سئو برای کسب و کارهای اینترنتی باید گفت میلیون ها میلیون افراد وجود دارند که ساعت ها در گوشی های هوشمند خود به دنبال خدمات و محصول مورد نظر میگردند و جستجو میکنند. پس چرا کسب و کار شما انتخاب افراد نباشد؟ برای اینکه کسب و کار شما جزو انتخاب های افراد مختلف باشد باید سایت خود را برای موتورهای جستجو و انسان ها بهینه سازی کنید.

یعنی هر کاری کنید که کاربر وارد سایت شما شود، بماند و بچرخد و خرید کند و باز هم به سایت شما سر بزند. شاید تصور کنید که سایت های مرتبط با حوزه کاری شما بسیارند و جایی برای رقابت در فضای اینترنت برای کسب و کار شما وجود ندارد و نمیتوانید به یکی از لینک های صفحه اول گوگل برسید اما باید بگویم که کاملا اشتباه تصور میکنید. با استفاده از روش های سئو به راحتی و بعضا طولانی مدت میشود به رنک اول گوگل رسید که بستگی به کلمات کلیدی حوزه کاری شما دارد.

مبحث سئو چیست و چه کاربردی دارد بسیار گسترده و شیرین است. جنگ و رقابت کسب و کارهای اینترنتی بر سر افزایش ترافیک و بازدید کننده و برای رسیدن به درآمد عالی و بالاست. اینکه بتوان از نقطه به نقطه کشور و در هر ساعت از شبانه روز مشتری جذب کرد و خدمات ارائه داد میتوان دلیلی بر استفاده از سئو برای سایت برشمرد.

کاربردهای seo (اهداف سئو) برای سایت چیست؟

کاربردهای seo (اهداف سئو) برای سایت چیست؟

با توجه به اهمیت سئو برای کسب و کار ها و رقابت بین آن ها بر سر انتخاب شدن توسط کاربر، اکنون به سراغ کاربردهای seo برای سایت میرویم که سئو برای موتورهای جستجو گوگل چه مزایایی میتواند برای آن کسب و کار داشته باشد برخی کاربرد های مهم سئو را در مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد برای شما در زیر آورده ام:

  • افراد برای دریافت خدمات و محصول بر روی سایت شما کلیک میکنند
  • افزایش ترافیک و جذب بازدید کننده
  • افزایش نرخ تبدیل یا Ctr
  • کاهش نخ پرش یا Bounce Rate
  • افزایش درآمد در ازای افزایش فروش چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین
  • افزایش اعتماد در تصمیم گیری برای خرید نهایی
  • شناساندن برند کسب و کار به مخاطب
  • استفاده از سایت شما به عنوان سایت مرجع
  • افزایش سرعت لود سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • سئو کمک میکند نفر اول بین رقبای خود باشید
  • افزایش فالور
  • افزایش مشتری وفادار

اگر بتوانید سایت خود را از لحاظ سئو بیمه کنید باید بدانید که شما هم مادام العمر بابت درآمد بالای سایت خود بیمه خواهید شد و میتوانید در خواب هم پول دربیاورید. در مقاله بهترین چک لیست سئو تکنیکال مثالی در مورد افزایش درآمد با سئو زدم که متوجه خواهید شد سئو بودن سایت شما چقدر میتواند در درآمد زایی موثر باشد. اکنون به سراغ انواع سئو میرویم که تک تک تکنیک های سئو چیست و چه کاربردی دارد و چگونه میتواند بر افزایش فروش تاثیر گذار باشد

انواع سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

تا به اینجا با مفهوم سئو چیست و چه کاربردی دارد آشنا شدید اکنون به سراغ انواع سئو سایت میروم که بدانید هر قسمت از سئو چه کار مهمی بر روی سایت ها انجام میدهند. از لحاظ انجام عملیاتی سئو به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم میشود که در مقاله بهترین چک لیست سئو تکنیکال به طور کامل درمورد این تکنیک از سئو توضیح داده ام. اما در این قسمت هم توضیحی مختصر از هر کدام خواهم داد که متوجه شویم برای کدام قسمت از سایت باید چه کاری انجام داد.

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال
  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه خاکستری
  • سئو کلاه سیاه

On-Page SEO:

سئو داخلی یا سئو درون صفحه ای که با عبارت On-Page SEO میشناسیم ارتباط مستقیم با محتوای داخل سایت دارد. به این معنا که بعد از طراحی سایت برای اینکه کاربر از خدمات و محصولات سایت شما خبردار شود و بتواند استفاده کند باید اصول سئو داخلی انجام شود. سئو داخلی میتواند مجموعه کارهای بهینه سازی تصاویر و فیلم(کاهش حجم با فرمت مناسب)، عناوین و محتوای جذاب، لینک سازی داخلی با انکرتکست( استفاده از لینک کلمات کلیدی چه در مقالات چه در صفحه اول سایت و قسمت منوها و …)، تعریف دسته بندی مناسب، استفاده از عنوان h1 برای هر صفحه و بروزرسانی محتوای داخل سایت باشد که باید در سایت ها رعایت کرد.

Off-Page SEO:

سئو خارجی یا Off-Page SEO مکمل سئو داخلی و سئو تکنیکال است که به سایت شما برای قدرت گرفتن، حضور و پایداری در نتایج گوگل در مقابل سایت های رقیب کمک میکند. سئو آف پیج ارتباط مستقیم با بک لینک گرفتن دارد. یعنی کارهایی انجام دهید که بتوانید از سایت های معتبر و پر بازدید بک لینک بگیرید و از طریق لینک سایتی که در خارج از دامنه سایت خود گذاشته اید بتوانید مشتری را به سایت خود ارجاع دهید. رپورتاژ آگهی یکی از کارهاییست که برای عملیات سئو خارجی از آن استفاده میشود.

ریپورتاژ آگهی به معنای گرفتن بک لینک طبیعی است و یک متن میباشد که دارد خدمات یا محصولات شما را در کنار اطلاعات واقعی به مخاطب در سایت های پر بازدید خبری یا مرتبط با کسب و کار شما نشان میدهد.

Technical SEO:

سئو تکنیکال بخشی از سئو داخلی است که به قسمت سئو فنی سایت مربوط میشود. کارهایی مثل افزایش سرعت سایت وردپرسی، افزایش امنیت سایت، رسپانسیو بودن سایت برای موبایل و تبلت و …، کپی نبودن محتوا، داشتن دامنه مناسب، داشتن افزونه امنیتی، نصب و فعال سازی AMP در وردپرس و خیلی از موارد قابل نجام دیگر ارتباط مستقیم با بخش Technical SEO یا سئو تکنیکال سایت دارند. باید بدانید اگر نتوانید از هر سه نوع انواع سئو برای سایت خود استفاده کنید، نمیتوانید جزو نتایج اول گوگل باشید. زیرا با رعایت نکردن هر کدام نارضایتی کاربر و در نهایت نارضایتی گوگل را به همراه خواهد داشت و شما با توجه به اهمیت و کاربرد سئو این را نمیخواهید.

سئو ارگانیک یا سئو کلاه سفید:

بعد از آنکه دانستید سئو چیست و چه کاربردی دارد برای اینکه عملیات سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را انجام دهید سه روش پیش رو دارید. روش اول استفاده از سئو ارگانیک یا سئو کلاه سفید (White-Hat Seo) است یعنی ماندگار ترین سئو سایت در گوگل. یعنی انجام دادن تمام روش های سئو زیر نظر الگوریتم ها و قوانین گوگل. به عنوان مثال اگر یک محتوایی درون سایت خود بارگذاری میکنید نباید هیچ عبارت کپی درون مقاله وجود داشته باشد و کاملا یونیک بارگذاری شود. این محتوا همیشه برای موتورهای جستجو گوگل ارزشمند خواهد بود و جزو بهترین و مطمئن ترین روش بهینه سازی سایت محسوب میشود.

این روش از سئو روش واقعی و طبیعی برای بهینه سازی سایت است اما نیاز به صبر و شکیبایی بیشتری هم دارد. اگر مخواهید عمر دوستی سایت خود را با گوگل افزایش دهید به شما این روش پیشنهاد میشود. کارهایی مثل نوشتن محتوای ارزشمند، بروزرسانی مطالب قدیمی، دریافت بک لینک های معتبر، فعالیت در شبکه های اجتماعی برای برند سازی و گرفتن بک لینک طبیعی و مواردی این چنین جزو کارهای خوب برای موتورهای جستجو گوگل به حساب میآید.

سئو کلاه خاکستری یا gray hat:

سئو کلاه خاکستری مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار دارد. بهینه سازی سایت نه خیلی قانونی است و نه غیر قانونی. درواقع سئو کلاه خاکستری انجام یکسری تکنیکها و تاکتیک هایی است که میتواند موتورهای جستجو گوگل را دور بزند و رتبه بگیرد. کاری پر ریسک است و به شما پیشنهاد نمیکنیم بعد از خواندن مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد به سراغ انجام سئو کلاه خاکستری یا سیاه سایت بروید. اول به به دقت مطالعه کنید و اگر سوالی دارید حتما با ما در میان بگذارید سپس اقدام به انجام روش های کلاه خاکستری کنید.

یکی از روش های بهینه سازی سایت آپدیت مقاله است که گوگل به شدت دوست دارد. تا اینجا خوب است ولی شما بیایید اول متن کوتاه و دقیقا مرتبط با عنوان و کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید تا گوگل شما را ایندکس کند. بعد از این مرحله شما میتوانید محتوای غنی تری بنویسید و به مقاله اضافه کند. مورد بعدی میتواند خرید لایک و کامنت در شبکه های اجتماعی باشد. یعنی اگر شما در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنید و منتظرید از کاربران خود لایک و کامنت و نظر خوب دریافت کنید تا گوگل به اعتبار شما اضافه کند میتوانید از این روش برای دریافت بیشتر نظر و سیگنال خوب از شبکه های اجتماعی برای سایت خود استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید از این روش بیش از حد استفاده نکنید که نتیجه معکوس شود و باعث دادن امتیاز منفی از سمت گوگل به سایت شما شود. بنابراین دقت لازم را داشته باشید تا پنالتی نشوید.

سئو کلاه سیاه:

سئو کلاه سیاه میتواند دیدگاه شما را به مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد عوض کند چون با انجام یکسری تکنیک ها که کاملا متضاد با موتورهای جستجو گوگل است قرار است موقعیت جایگاه سایت به لینک های اول گوگل تغییر پیدا کند. انجام این کار ریسک بالایی دارد و ممکن است شما را به طور کامل از نتایج گوگل حذف کند. اما اگر بتوانید با دقت کافی گوگل را دور بزنید و امتیاز منفی هم نگیرید شما توانسته اید از روش سئو کلاه سیاه استفاده کنید. یکی از روش های سئو کلاه سیاه میتواند تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، خرید غیر قانونی لینک و مخفی کردن کلمات باشد.

اگر ندانید کجا و چگونه از این روش استفده کنید کار سایت شما تمام است

چکیده مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد:

در مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد به تعریف ساده و دقیق از SEO پرداختیم که دانستیم سئو به مجموعه کارهایی گفته میشود که برای بودن در نتایج گوگل باید انجام داد. در واقع سایت را برای موتورهای جستجو و انسان ها بهینه کرد که هر دو مورد از سایت رضایت داشته باشند. اگر سایت سرعت خوبی داشته باشد، امنیت کافی، عنوان جذاب، تجربه کاربری و رابط کاربری خوبی داشته باشد میتواند هم نظر کاربری که وارد سایت میشود را جلب کند و هم موتورهای جستجو گوگل سایت شما را جزو نتایج برای کاربر نشان دهد. هرچقد سئو سایت بهتر انجام شود افزایش درآمد و ترافیک و مشتری هم بیشتر خواهد بود.

(1 امتیاز) تاالان ثبت شد

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا